Als je het een Facebook evenement opzet, dan blijf je waarschijnlijk zitten met de vraag ‘zullen ze komen … of zullen ze?’. Om het nogal voor de hand liggende te zeggen: zonder gasten is zelfs de meest perfect geplande gebeurtenis gedoemd te mislukken. Als je geluk hebt, heb je een beroemde beroemdheid als de belangrijkste attractie, die mensen naar je evenement zal trekken. Maar wat als je die luxe niet hebt? Hoe haalt u het meeste uit uw Facebook evenement promotie, vooral met een krap budget? Het blijkt dat er veel strategieën zijn die je evenement kunnen helpen opvallen. Daarom verdient evenementpromotie een heel eigen hoofdstuk.
10 dingen die je nu kunt doenLaten we eens kijken naar 10 dingen om te onthouden bij het promoten van uw evenement. 1. Gebruik je evenementhashtag elke kans die je krijgtAls je ons advies hebt opgevolgd, heb je de perfecte #Hashtag voor je evenement al gevonden en in je evenementpagina opgenomen. Het is tijd om de hashtag voor promotie te gebruiken! Wanneer je je evenement noemt, maak er dan een gewoonte van om de hashtag van het evenement op te nemen. Dit geldt voor uw posts op sociale media, maar ook voor andere marketingkanalen en al het gedrukte materiaal. Het versterken van de hashtag helpt je evenement te verankeren en houdt het in de gaten van mensen. Als je speciale sociale media-accounts voor je evenement hebt gemaakt, zorg er dan voor dat de account-bios ook je hashtag bevatten. De volgende sociale mediakanalen bieden native ondersteuning voor hashtags: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en Google+. Dat is niet alles. Mobiliseer uw deelnemers aan het evenement (zoals sprekers en artiesten); zorg ervoor dat ze de hashtag van het evenement kennen en stel voor dat ze het gebruiken wanneer ze over het evenement praten. Dat helpt je ook om hun doelgroep te bereiken. Een woord van waarschuwing. Hoewel is aangetoond dat het toevoegen van een hashtag aan je tweets de betrokkenheid verhoogt, overdrijf het niet. Volgens Simply Measured krijgen berichten met meer dan twee hashtags uiteindelijk 32% minder betrokkenheid dan berichten met helemaal geen hashtags. Niemand houdt van een #HashtagSpammer.
|