Door het toenemende belang van internet en social media, richten veel bedrijven zich op het promoten van hun producten en diensten in de online wereld. Ondanks dat we ons in een digitale tijdperk bevinden is een slecht idee om offline promotie compleet te verwaarlozen. Want ook in de digitale wereld blijft het belangrijk om op straat op te vallen en (potentiële) klanten fysiek te betrekken bij een merk of product. In dit artikel bespreken we een aantal tips om je bedrijf offline te promoten. PromotiemateriaalHet weggeven van een productmonster is altijd een geweldige manier om meer naamsbekendheid te krijgen. Cadeaus en giveaways zijn altijd leuk om te ontvangen en werken het beste als het artikel past bij het profiel van de ontvanger. Denk bijvoorbeeld aan een pen of een notitieboek met je bedrijfsnaam die ze op kantoor vaak zullen gebruiken. Een ander leuk en origineel voorbeeld is door kalenders te drukken met daarop jouw bedrijfsnaam en logo. Het is origineel en het staat dagelijks op bureaus op kantoor. Je kunt op verschillende manieren kalenders drukken. Je kan ze volledig zelf ontwerpen of je kan het door een professional laten doen. Daarnaast heb je ook verschillende soorten kalenders. Denk bijvoorbeeld aan een staande of liggende kalender, of een maand of weekkalender drukken.
De opties zijn oneindig en het is zeer effectief. Sponsor een evenement Misschien wordt er bij jou in de buurt wel een sporttoernooi gehouden of is er een festival met een doelgroep die jou aanspreekt? Dan zou je kunnen overwegen om een keer als sponsor op te treden. Bewust en onbewust worden de namen van sponsoren onthouden na een evenement wat natuurlijk een positief effect geeft. Daarnaast blijft het nog effectiever te zijn als je informatiemateriaal en souvenirs weggeeft tijdens het toernooi of festival. Informatieve folderEen folder is enorm effectief omdat je snel en duidelijk kan overbrengen wat jouw bedrijf te beiden heeft. Belangrijk om te onthouden is dat de test zo kort en bonding geschreven moet worden met een aantrekkelijke aankleding zodat de folder ook daadwerkelijk gelezen wordt. Zet een aantal mooie afbeeldingen en infographics in de folder en zorg ervoor dat je mensen aanzet tot actie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kortingscode toevoegen aan de folder zodat ze de website gaan bezoeken. Roll-up bannersRoll-up banners zijn zeer effectief als promotiemiddel. Hiermee vertel je snel en effectief een boodschap aan je doelgroep. Tijdens evenementen en beurzen komen deze oprolbare displays regelmatig voor om de aandacht van de bezoeker te trekken. Roll-up banners voren een effectief stukje promotiemateriaal en is het zeker de moeite waard om daar gebruik van te maken. |