Waarom besteed je marketing uit?

In November zijn de Gazellen 2022 van het Financieel Dagblad uitgereikt aan een aantal heel snel groeiende bedrijven. Hierbij zijn ...

In November zijn de Gazellen 2022 van het Financieel Dagblad uitgereikt aan een aantal heel snel groeiende bedrijven. Hierbij zijn ook veel marketingbureaus in het zonnetje gezet met een award. Maar hoe komt het dat deze marketingbureaus dan zo snel zijn gegroeid? Marketing is toch iets wat je binnen je bedrijf kan houden? Wij leggen hier uit waarom je toch de marketing wil uitbesteden: 

Nieuwe ontwikkelingen 

In de afgelopen jaren zijn er ontzettend veel nieuwe ontwikkelingen geweest binnen het marketing-landschap. Door de covid-pandemie is er veel meer activiteit online, mensen werken vaker thuis en zien minder borden langs de weg op weg naar werk, en marketing moet zich daarop aanpassen. Daarnaast zijn er online oneindig veel mogelijkheden, en weten marketing bureaus die het beste te benutten om zo tot het beste resultaat voor de laagste kosten te komen. Zij houden de trends in de gaten, weten wat er hip is op welke sociale media, en bezitten over de juiste tools om content te creëren die aansluit op de doelgroep die jij graag wil bereiken. Daarnaast kunnen zij ook doelgroep-analyses doen als je zelf nog niet precies weet wat je doelgroep is, en helpen bij het opstellen van een meerderjarige marketingstrategie.  

Extra aantal ogen 

Naast dat je met het uitbesteden van marketing toegang krijgt tot extra kennis van marketing, krijg je ook toegang tot een extra aantal ogen. Waar je jezelf misschien al een tijd scheel kijkt op bepaalde vraagstukken, kunnen al deze extra ogen ook extra ideeën met zich meebrengen. Een marketing bureau is partijdig in de zin dat ze ook zoveel mogelijk conversies voor je willen scoren, maar onpartijdig in dat ze niet vastzitten in je bedrijf en de bestaande cultuur. Zo kijken marketingbureaus met een heel ander perspectief dan je gewend went.  Daarnaast is het heerlijk om een vraag bij een bureau neer te leggen en daar niet meer naar om te hoeven kijken. Je kan ervan uitgaan dat het geregeld wordt en het van je eigen to-do lijst afstrepen. Zo gaat je product er voor je klanten veel aantrekkelijker uit zien, met minimale moeite van jouw kant. Bovendien is goede marketing niet alleen maar het aantrekkelijker maken van je product voor je klanten, maar ook het aantrekkelijker maken van je bedrijf voor sollicitanten. In een tijd van krapte op de arbeidsmarkt is dat ook zeker iets om over na te denken en in je achterhoofd te houden.  

https://sherpa-marketing.nl/marketing-uitbesteden/
Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Zakelijk

Ontwikkelingen in tech die je niet mag missen

De technologie-industrie blijft zich in razendsnel tempo ontwikkelen, en het is belangrijk om up-to-date te blijven. Wie altijd nieuwsgierig is naar nieuws over tech, vindt

Zakelijk

De kracht van luchtfiltratie

In de wereld van industriële productie en verwerking is luchtfiltratie niet alleen nuttig, maar essentieel voor het handhaven van een gezonde en veilige werkomgeving. Het

Zakelijk

Incasso's: Een Gids voor Effectief Debiteurenbeheer

Voor bedrijven is het beheren van openstaande facturen en het innen van achterstallige betalingen een essentieel onderdeel van financieel succes. Incasso’s spelen hierbij een cruciale