Als je op zoek bent naar een nieuwe e-commerce website, moet je eerst beslissen of je een kant-en-klare of een op maat gemaakte oplossing gaat gebruiken. Out-of-the-box e-commerce oplossingen zoals Shopify en WooCommerce hebben een aantal voordelen, maar ze niet passen bij de behoeften van elk bedrijf. Hoewel ze een grotere tijdsinvestering vergen, keren aangepaste e-commerce websites terug in de vorm van meer controle, flexibiliteit en schaalbaarheid. Je zult zelf moeten beslissen of de aanzienlijke voordelen van het aanpassen van uw e-commerce website opwegen tegen het gemak van het gebruik van een kant-en-klaar product. Hier zijn 13 redenen waarom je vandaag de dag maatwerk webshops nodig hebt. 13 redenen waarom je maatwerk webshops nodig hebt1. Je hebt aanpasbare of modulaire producten Als je shoppers veel opties wilt geven om de producten die ze kopen aan te passen, dan moet je deze variëteit weerspiegelen door gebruik te maken van een aangepaste e-commerce website. 2. U heeft gespecialiseerde of unieke verzendopties Objecten verkopen met een consistente grootte en hetzelfde gewicht, zonder dat er speciale overwegingen vereist zijn, is één ding, maar hoe groter de verscheidenheid aan producten die uw e-commerce winkel aanbiedt, hoe diverser de verzendproblemen van uw klanten zullen zijn. 3. Er zijn specifieke regels voor uw branche Niet alle branches zijn hetzelfde. Het is waarschijnlijk dat die van jou unieke regels of regels heeft. 4. U verzendt voor meerdere leveranciers Een andere sterke reden om een op maat gemaakt e-commercesysteem te gebruiken, als het gaat om verzending, is het gebruik van meerdere leveranciers. 5. Je hebt aangepaste coupon- of promotiecodes (of regels over wanneer ze kunnen worden toegepast) Een kant-en-klaar e-commercesysteem kan functionaliteit voor couponcodes bevatten, maar het kan ook erg rigide of beperkt van omvang zijn. 6. U moet integreren met back-endsoftware De behoefte aan integratie met andere systemen en software is een veel voorkomende behoefte voor e-commerce websites. 7. Uw klanten hebben unieke behoeften Sommige bedrijven bedienen een ongeduldige klantenkring en willen het aankoopproces zo gemakkelijk en snel mogelijk maken, terwijl anderen een gevoel van vertrouwdheid, personalisatie en vriendelijkheid willen creëren. Afhankelijk van uw klanten en de winkelervaring die u wilt creëren, kan een aangepaste e-commercewebsite de beste manier zijn om deze te bieden. 8. U heeft unieke rapportagebehoeften Uw klanten willen mogelijk een rapport bekijken van al hun bestellingen van uw website gedurende een bepaalde periode om nalevingsredenen. Het kunnen genereren van dit rapport voor een bepaald tijdsbestek is een functie die niet alle kant-en-klare e-commerce oplossingen bezitten. 9. U wilt een specifieke creditcardverwerker gebruiken Niet alle kant-en-klare e-commerce-oplossingen worden geleverd met ondersteuning voor alle creditcardverwerkers. Hoewel de meeste kleine bedrijven de creditcardverwerkingsservice van hun bank gebruiken, heeft u misschien een goede reden om een ander bedrijf te kiezen, zoals lagere kosten of snellere beschikbaarheid van geld. 10. U maakt zich zorgen over de veiligheid Het belangrijkste veiligheidsprobleem bij het runnen van een e-commerce website is de bescherming van de persoonlijke gegevens van uw klanten, in het bijzonder hun betaalkaartgegevens. Als onderdeel van uw bedrijf moet uw website voldoen aan de 12 vereisten van PCI DSS (Payment Card Information Data Security Standards). 11. U wilt echt geweldige functies voor uw klanten bouwen Als uw bedrijf uniek is, moet uw e-commercewebsite dat unieke karakter weerspiegelen door speciale functies aan te bieden. Zodra je de groeifase hebt bereikt, kun je beginnen met het bouwen van een reeks mooie functies die je conversiepercentages zullen verbeteren. U wilt bijvoorbeeld een gepersonaliseerde winkelervaring opbouwen met een aangepaste look en feel voor elke klant. 12. U bent uw kant-en-klare e-commerce-oplossing ontgroeid Op een bepaald moment loopt elk bedrijf tegen een “muur” aan als het gaat om hun kant-en-klare e-commerce-oplossing. Je begint groeipijnen te krijgen als je je realiseert dat de software niet alles kan doen wat je wilt of nodig hebt. Dit is waarschijnlijk ongeveer rond dezelfde tijd dat u geïnteresseerd bent in het verbeteren van statistieken zoals de gemiddelde opbrengst per klant, het aantal terugkerende kopers en het percentage verlaten winkelwagentjes. 13. U wilt uw inventaris of leveranciers koppelen Een andere zorg naarmate uw bedrijf groeit, is dat u te allen tijde een gezonde hoeveelheid producten op voorraad kunt houden. Om dit te doen, moet u communiceren met leveranciers, zodat u uw voorraad kunt aanvullen wanneer u bijna leeg raakt. Op zoek naar iemand die een maatwerk webshop voor jou kan maken? Maak kennis met Vendic. |
https://vendic.nl/ |
Als je op zoek bent naar een nieuwe e-commerce website, moet je eerst beslissen of je een kant-en-klare of een ...

Tags: