De geheimen van het schrijven van populaire blogposts onthuld

Als je je ooit hebt afgevraagd waarom sommige blogberichten massa’s bezoekers krijgen en andere wegkwijnen in de vergetelheid, dan hoef ...

Als je je ooit hebt afgevraagd waarom sommige blogberichten massa’s bezoekers krijgen en andere wegkwijnen in de vergetelheid, dan hoef je je niet langer af te vragen. We hebben het onderzoek gedaan en we zijn hier om onze bevindingen met je te delen. Dus zet je leesbril op en maak je klaar om aantekeningen te maken, want de geheimen van het schrijven van populaire blogposts worden nu onthuld.

Alles draait om de trefwoorden

Een van de belangrijkste dingen die je moet begrijpen bij het schrijven van populaire blogberichten is dat trefwoorden de sleutel zijn. Om ervoor te zorgen dat je bericht wordt gevonden door zoekmachines en dus door potentiële lezers, moet je ervoor zorgen dat je de juiste trefwoorden gebruikt.

Maar hoe weet je op welke trefwoorden je je moet richten? Er zijn een paar verschillende manieren om dat te doen. Een daarvan is het gebruik van een tool zoals Google AdWords Keyword Planner of Ubersuggest. Typ een algemene term in die verband houdt met uw onderwerp en kijk welke andere soortgelijke termen tevoorschijn komen. Een andere manier is gewoon te denken als je potentiële lezer. Naar welke woorden of zinnen zouden ze waarschijnlijk zoeken als ze iets zoeken als wat u aanbiedt?

Zodra u uw lijst met trefwoorden hebt, is het tijd om ze door uw blogbericht te verspreiden – maar pas op! Ga niet te ver of u loopt het risico uw lezers af te schrikken met wat bekend staat als keyword stuffing. Een paar strategisch geplaatste trefwoorden moet voldoende zijn.

Maak het scanbaar

Als mensen op je blogbericht terechtkomen, gaan ze er niet voor zitten en lezen het van begin tot eind zoals bij een roman. Ze zullen het snel scannen om te zien of het iets is dat hun tijd waard is. Daarom is het belangrijk je blogbericht scanbaar te maken. Gebruik waar mogelijk korte alinea’s, duidelijke subkoppen en opsommingstekens. En over subkoppen gesproken..

Gebruik effectieve subkoppen

Subkoppen zijn een van je beste vrienden bij het schrijven van populaire blogberichten. Niet alleen breken ze je tekst op en maken ze hem beter scanbaar, maar ze geven je ook nog een kans om er wat trefwoorden in te stoppen (overdrijf het alleen niet). Bovendien kan een effectieve ondertitel dienen als een mini-haak die lezers verder in je artikel lokt. Beknibbel dus niet op de ondertitels – geef ze de aandacht die ze verdienen!

Zoals je ziet, komt er heel wat kijken bij het schrijven van een populair blogbericht. Maar als je de tips volgt die we hierboven hebben beschreven, ben je goed op weg naar een geweldige blog. Veel schrijfplezier!

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Media

Vermogen van Lee Towers

Wie is Lee Towers? Van Havenarbeider tot Ster Lee Towers, geboren als Leendert Huijzer op 23 maart 1946 in Rotterdam, is een van de meest

Media

Vermogen van Kathleen Aerts

Kathleen Aerts is een naam die bij velen warme herinneringen oproept. Als voormalig lid van de immens populaire meidengroep K3 heeft ze een blijvende indruk

Media

Vermogen van Irene Schouten

Wie is Irene Schouten? Irene Schouten is een naam die synoniem staat voor succes in de schaatswereld. Geboren op 21 juni 1992 in Andijk, Nederland,

Media

Vermogen van Hamish Harding

Wie is Hamish Harding? Hamish Harding is een pionier in de luchtvaartindustrie, een visionair ondernemer en een naam die sterk verbonden is met innovatie en

Media

Vermogen van Elvis Presley

Een iconische legende Elvis Presley. De naam roept niet alleen beelden op van flitsende kostuums en swingende heupen, maar markeert ook een keerpunt in de

Media

Vermogen van Britt Dekker

Als we het hebben over opvallende figuren in Nederland, dan is Britt Dekker zonder twijfel een naam die snel naar voren komt. Bekend geworden door

Media

Vermogen van Bernard Arnault

Bernard Arnault is niet zomaar een naam in de zakenwereld; hij is een icoon in de luxe-industrie. Als voorzitter en CEO van LVMH Moët Hennessy

Media

Vermogen van Angela Cullen

Een introductie tot Angela Cullen – Haar achtergrond en vroege carrière Voor fans van de Formule 1 is Angela Cullen een bekende naam. Maar wie

Media

Vermogen van Andre Hazes

André Hazes is een icoon in de Nederlandse muziekgeschiedenis, een zanger wiens stem en liederen een blijvende indruk hebben achtergelaten. Bekend om zijn unieke stemgeluid

Media

Vermogen van Andre Kuipers

André Kuipers is een van de meest iconische astronauten van Nederlandse bodem. Zijn buitengewone reis van arts tot ruimtevaarder heeft niet alleen zijn eigen leven

Media

Vermogen van Christijan Albers

Een introductie tot Christijan Albers Als je een fan bent van de Formule 1 of motorsport in het algemeen, heb je waarschijnlijk de naam Christijan

Media

Vermogen van Janny van Der Heijden

Janny van der Heijden is een van de meest geliefde gezichten van de Nederlandse culinaire wereld. Of je haar nu kent van haar rol als

Media

Vermogen van Tristan Tate

Tristan Tate is een naam die zowel in de wereld van kickboksen als zakendoen steeds bekender wordt. Geboren op 15 juli 1988 in Washington, DC,

Media

Vermogen van Joseph Klibansky

Joseph Klibansky is een naam die je niet kunt missen in de hedendaagse kunstwereld. Bekend om zijn innovatieve aanpak en unieke stijl, heeft hij niet

Media

Vermogen van Octave Durham

Wie is Octave Durham? Octave Durham, bijgenaamd “Octave de Dief”, is een naam die onuitwisbaar is verbonden met een van de meest spraakmakende kunstroven in

Media

Vermogen van Noor Alfallah

Wie is Noor Alfallah? Noor Alfallah is een naam die de afgelopen jaren steeds vaker opduikt in de mediawereld. Geboren op 2 december 1993, is