3EGolf
Image default
Kinderen

Valt je kind moeilijk in slaap?

Een kleuter valt regelmatig snel in slaap, vooral nadat ze een lange dag hebben gehad of een dag vol met beweging en inspanningen. Wanneer je kleuter niet makkelijk in slaap valt kan het te maken hebben met minder beweging die ze die dag hebben gehad, wanneer de slaapproblemen langer duren kan dit aan andere dingen ook liggen. Denk maar aan het piekeren de hele avond of nacht en angsten. Als je kind veel te maken krijgt met stress of iets vreemds heeft meegemaakt dan kan dit zijn of haar slaap ook beïnvloeden.

Slaaptips voor kinderen

Een belangrijke tip die je kan meenemen om de slaap van je kind te stimuleren is door hem of haar geen dutjes meer te laten doen. Kinderen die ouder zijn dan 4 jaar hebben in principe door de dag geen dutjes meer nodig. Als je kind toch best moe is na een lange schooldag laat je kind dan maar maximum 30 minuten slapen.

Laat je kind voldoende buiten spelen, zo beweegt hij of zij zich voldoende. Hierdoor is de kans dat ze ’s avonds sneller in slaap vallen en dieper slapen veel groter.

Zorg er ook voor dat je kind voor het slapen gaan geen cola, ice-tea, thee, chocolademelk, etc. drinkt voor het slapen gaan. Wanneer je kind gezond eet en dit op regelmatige tijden kan het de slaap stimuleren.

Behandeling slaapprobleem

Zoals bij volwassenen is het ook mogelijk voor kinderen om met een verzwaringsdeken te slapen. Een verzwaringsdeken is verkrijgbaar om de nachtrust bij personen met slaapproblemen te verbeteren. Een verzwaringsdeken zorgt voor de vermindering van stress en angst, door het extra gewicht dat de verzwaringsdeken zorgt die voor een diepe druk stimulatie. Door deze stimulatie krijg je een geborgen en veiliger gevoel net alsof je geknuffeld wordt.

Het verzwaringsdeken geeft een zachte druk op je lichaam waardoor je zenuwstelsel gaat ontspannen en je hersenen meer geluk hormonen aanmaken en de stress hormonen verminderen.

3eGolf.nl