Wereldwijd vliegtuig dat belemmert klimaatbeperking: WMO

Wereldwijd vliegtuig dat belemmert klimaatbeperking: WMO De afwezigheid van zakenreizen vanwege de Covid-19-noodsituatie is niet alleen een probleem voor de ...

Wereldwijd vliegtuig dat belemmert klimaatbeperking: WMO

De afwezigheid van zakenreizen vanwege de Covid-19-noodsituatie is niet alleen een probleem voor de luchtvaartindustrie, maar maakt zich ook zorgen over de klimaatvoorspellers. 

Sensoren, pc’s en correspondentiekaders geïnstalleerde bedrijfsstromen verzamelen en verzenden op natuurlijke wijze meteorologische waarnemingen naar grondstations, die zijn verminderd door de sterke daling van het luchtverkeer.

“In-flight schattingen van temperatuur, windsnelheid en peiling zijn een belangrijke bron van gegevens voor zowel klimaatverwachting als atmosfeercontrole”, stelt de Wereld Meteorologische Organisatie.

De in Genève gevestigde VN-specifieke organisatie zegt dat 43 vervoerders en een paar duizend vliegtuigen bijdragen aan het Aircraft Meteorological Data Relay-programma (AMDAR), dat meer dan 800.000 dagelijkse waarnemingen levert, bijvoorbeeld luchttemperatuur, windsnelheid en peiling, mugginess en zelfs verstoring.

In Europa zijn de bijdragende luchtvaartmaatschappijen Aer Lingus, Air France, British Airways, easyJet, Finnair, KLM, Lufthansa, Turkish Airlines, SAS en Wizz Air.

Hoe het ook zij, met dragers die over het algemeen een groot deel van hun armada’s vestigen vanwege reisbeperkingen die verband houden met het coronavirus, zijn die percepties eveneens lager.

WMO zegt dat in tal van delen van de wereld, met name in Europa en de VS, de hoeveelheid perceptie van vliegtuigen ergens in het bereik van de helft tot meer dan 80% is gedaald.

Lars Peter Riishojgaard, directeur van Earth System Branch bij de WMO-afdeling Infrastructuur, verklaarde: “op dit moment wordt verwacht dat het antagonistische effect van het verlies van percepties op de aard van items met klimaatschattingen matig bescheiden is. Hoe het ook zij, naarmate de afname van de toegankelijkheid van perceptie van vliegtuigklimaat voortschrijdt en zich uitbreidt, kunnen we een voortdurende vermindering van de niet-aflatende kwaliteit van de schattingen verwachten. ”

Afgezien van vliegtuigpercepties, gebruikt de WMO ook satellieten, grondstations, kaders voor oppervlaktecontrole en mariene podia om meteorologische informatie te verzamelen. Om te proberen de afwezigheid van vliegtuigwaarnemingen te compenseren, zenden sommige WMO-deelstaten, met name in Europa, meer radio’s uit op opblaasklimaten om meteorologische metingen te doen.

https://flight-tracking.org/

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Vervoer en transport

Precisie met landbouwvoertuigen in Woerden

De moderne landbouw vraagt om voertuigen die precisie, efficiëntie en betrouwbaarheid combineren. Voor agrariërs in Woerden zijn er volop mogelijkheden om te investeren in landbouwvoertuigen

Vervoer en transport

Zeetransport in een tijd van vernieuwing

Zeetransport is een van de oudste en meest gebruikte transportmethoden ter wereld, maar het blijft zich continu vernieuwen om aan de eisen van de moderne

Vervoer en transport

De best geschikte kraansystemen voor bouwplaatsen

Op bouwplaatsen speelt het juiste kraansysteem een cruciale rol. Het bepaalt niet alleen de efficiëntie van het werk, maar ook de veiligheid en kostenbesparing. Verschillende

Vervoer en transport

Efficiënt transport naar Denemarken

Het organiseren van transport naar Denemarken kan een ingewikkelde taak zijn, vooral wanneer u te maken heeft met strikte douaneregels en complexe logistieke planning. Voor

Vervoer en transport

De juiste locaties voor signaleringsborden

In het kader van verkeersveiligheid en -efficiëntie spelen signaleringsborden een onmisbare rol. Deze borden zorgen niet alleen voor duidelijke communicatie naar de weggebruikers, maar dragen