Hoe maak je een tekst die SEO geoptimaliseerd is

Als je bezig bent met SEO voor jouw website, zal je vast wel eens gehoord hebben van SEO-teksten. De bedoeling ...

Als je bezig bent met SEO voor jouw website, zal je vast wel eens gehoord hebben van SEO-teksten. De bedoeling van deze teksten is dat ze geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachine. Vaak schrijf je een SEO-tekst voor één of twee keywords waarmee je met jouw pagina vindbaar wilt worden in Google. Wil jij ook SEO-teksten gaan schrijven en ben je benieuwd waar deze teksten aan moeten voldoen? Lees dan verder.

De voorwaarden

Je kan SEO-teksten laten schrijven door een Online Marketing bureau, maar je kan er ook voor kiezen om ze zelf te schrijven. Zoals gezegd, moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden zien er als volgt uit: 

  • Het minimum aantal woorden van een SEO-tekst bedraagt 350 woorden. Meer dan 350 woorden mag natuurlijk altijd.

  • Zet je belangrijskte keyword in de H1 en minimaal 2 maal in de tekst

  • Zet je second keyword in de H2 en minimaal 1 keer in de tekst.
  • Probeer je belangrijkste keyword ook in de URL te verwerken.

  • Wanneer je een afbeelding gebruikt, zet jouw belangrijkste keyword dan in de alt-tekst van de afbeelding.

  • Maak interne links in de door jou geschreven tekst.

 Verder spreekt het natuurlijk voor zich dat je geen spelfouten mag gebruiken in je tekst. En dit heeft nog niet eens zoveel met SEO te maken, maar het ziet er voor de lezer erg onprofessioneel uit.

 Overige tips

Het schrijven van teksten kan best lastig zijn en is niet voor iedereen weggelegd. Hier vind je nog een aantal tips die niks met SEO te maken hebben, maar met het schrijven van teksten in het algemeen:

  • De structuur van een tekst is erg belangrijk. Gebruik alinea’s en afbeeldingen. Een grote lap tekst is niet overzichtelijk en weinig mensen zijn geneigd om een grote lap tekst te lezen.

  • Dit hoort eigenlijk een beetje bij de structuur, maar zorg ervoor dat je zinnen niet te lang zijn. Steeds minder mensen lezen tekst online en langdradige zinnen zullen dit al helemaal niet bevorderen. 

  • Wat je vaak ziet, is dat er in een tekst veel clichés gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan de zin: ‘Dan ben je bij ons aan het juiste adres’. Dit soort cliché zinnen zijn niet meer van deze tijd en probeer ze daarom te vermijden.

  • Denk na of je de lezer van jouw tekst met u of jij aanspreekt. Zorg er ook voor dat je hier consistent in bent. Stel je kiest ervoor om de lezer met u aan te spreken, doe dit dan ook in de hele tekst.

Het schrijven van SEO-teksten kan lastig zijn, maar wanneer je je aan deze voorwaarden houdt, zal het zeker resultaat opleveren.

 

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Marketing

De verscheidenheid van websitebouw

In het digitale tijdperk waarin we leven, is het hebben van een webshop van groot belang voor bedrijven van elke omvang. Het bouwen van een

Marketing

Het belang van Jobmarketing in Eindhoven

In het hart van Brabant groeit Eindhoven als een dynamische en vooruitstrevende stad. Een belangrijk aspect dat in deze ontwikkeling speelt, is jobmarketing. Jobmarketing in

Marketing

Alles wat je moet weten over SEO bureau's

Als je merkt dat je website niet goed presteert en je leads dalen, is het tijd om een specialist in zoekmachineoptimalisatie (SEO) in te schakelen,