Vier geheimen van professionele SEO schrijvers

1. Maak je blog lang genoeg

Zoekmachines hebben de neiging om de voorkeur te geven aan uitvoerige blogs en artikelen en voor goede reden. Probeer daarom artikelen te schrijven die uit minimaal 600 woorden bestaan, maar artikelen die uit duizend of meer woorden bestaan ranken beter. Er is veel onderzoek dat laat zien dat zoekmachines de neiging hebben de voorkeur te geven aan “in-depth” artikelen van ten minste tweeduizend woorden. veel van de populairste blog berichten bestaan uit minstens 1.500 woorden. Hoe uitvoeriger je content, hoe meer waarde je aan je lezers gaat geven en hoe lager je bouncerate zal zijn.

2. Let ten alle tijden op je analytics

SEO schrijven is niet schrijven-en-vergeten je moet de metrics van je content regelmatig controleren. Het beste kun je je content regelmatig controleren met Google Analytics. Volgens data verzameld door  SEMRush zijn: tijd op de site, bounce rate, en pagina’s per sessie allemaal even belangrijk, zo niet belangrijker dan keyword density. Als je erover nadenkt dan is niet verwonderlijk. Als je site heeft een hoge bounce rate heeft betekent dat de bezoekers van je site niet lang op je website verblijven, waarschijnlijk omdat je pagina niet de informatie verstrekt die je bezoekers zoeken. Als je bounce rate hoog is, is er een goede kans dat je pagina niet geoptimaliseerd is voor de juiste zoekwoorden. Je dient te worden gewaarschuwd dat er tal van niet-inhoudelijke dingen zijn die ertoe kunnen leiden dat je bounce rate hoog is. Agressieve pop-ups, trage laadtijden, onaangename advertenties of afbeeldingen en alle andere lelijk ontwerp element kunnen de bezoekers wegduwen. Het schrijven van goede SEO gebaseerde content gaat niet alleen over de woorden op je scherm, het is ook de manier waarop je bezoeker ze ziet. Als ze worden overschaduwd door slecht ontwerp, blijft niemand lang op je site om je teksten te lezen.

3. Het optimaliseren van je web content optimalisatie

Als je WordPress als je blogging platform gebruikt, zijn er tal van gratis online tools,in de vorm van plugins waar je gebruik van kan maken. Zoals: Yoast, Shareaholic, en vele anderen. Eenvoudig en gratis Web PR is zo simpel als het indrukken van een ‘nu installeren’ button.

4. Edit je werk

Het belangrijkste verschil tussen professionele SEO schrijvers en gewone mensen is een oog voor zelfcorrectie. Programma’s als: Open-Office, Google Docs en Microsoft Word maken het makkelijk om content te schrijven, maar het hebben van een oog voor esthetisch opmaak is ook belangrijk. Blijf weg van lange alinea’s en zinnen die eeuwig doorgaan. Vraag iemand in je omgeving om je artikel te keuring te lezen voordat je het publiceert. Zelfs als ze niet een SEO schrijver of editor zijn, kan een tweede reeks van ogen de vele makkelijke te missen fouten vangen.

Dit artikel is geschreven door horeca SEO. De SEO specialist voor de horeca.

 

 

 

https://www.ekxo.nl/de-complete-horeca-seo-gids/

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.