Vier geheimen van professionele SEO schrijvers

1. Maak je blog lang genoeg Zoekmachines hebben de neiging om de voorkeur te geven aan uitvoerige blogs en artikelen ...

1. Maak je blog lang genoeg

Zoekmachines hebben de neiging om de voorkeur te geven aan uitvoerige blogs en artikelen en voor goede reden. Probeer daarom artikelen te schrijven die uit minimaal 600 woorden bestaan, maar artikelen die uit duizend of meer woorden bestaan ranken beter. Er is veel onderzoek dat laat zien dat zoekmachines de neiging hebben de voorkeur te geven aan “in-depth” artikelen van ten minste tweeduizend woorden. veel van de populairste blog berichten bestaan uit minstens 1.500 woorden. Hoe uitvoeriger je content, hoe meer waarde je aan je lezers gaat geven en hoe lager je bouncerate zal zijn.

2. Let ten alle tijden op je analytics

SEO schrijven is niet schrijven-en-vergeten je moet de metrics van je content regelmatig controleren. Het beste kun je je content regelmatig controleren met Google Analytics. Volgens data verzameld door  SEMRush zijn: tijd op de site, bounce rate, en pagina’s per sessie allemaal even belangrijk, zo niet belangrijker dan keyword density. Als je erover nadenkt dan is niet verwonderlijk. Als je site heeft een hoge bounce rate heeft betekent dat de bezoekers van je site niet lang op je website verblijven, waarschijnlijk omdat je pagina niet de informatie verstrekt die je bezoekers zoeken. Als je bounce rate hoog is, is er een goede kans dat je pagina niet geoptimaliseerd is voor de juiste zoekwoorden. Je dient te worden gewaarschuwd dat er tal van niet-inhoudelijke dingen zijn die ertoe kunnen leiden dat je bounce rate hoog is. Agressieve pop-ups, trage laadtijden, onaangename advertenties of afbeeldingen en alle andere lelijk ontwerp element kunnen de bezoekers wegduwen. Het schrijven van goede SEO gebaseerde content gaat niet alleen over de woorden op je scherm, het is ook de manier waarop je bezoeker ze ziet. Als ze worden overschaduwd door slecht ontwerp, blijft niemand lang op je site om je teksten te lezen.

3. Het optimaliseren van je web content optimalisatie

Als je WordPress als je blogging platform gebruikt, zijn er tal van gratis online tools,in de vorm van plugins waar je gebruik van kan maken. Zoals: Yoast, Shareaholic, en vele anderen. Eenvoudig en gratis Web PR is zo simpel als het indrukken van een ‘nu installeren’ button.

4. Edit je werk

Het belangrijkste verschil tussen professionele SEO schrijvers en gewone mensen is een oog voor zelfcorrectie. Programma’s als: Open-Office, Google Docs en Microsoft Word maken het makkelijk om content te schrijven, maar het hebben van een oog voor esthetisch opmaak is ook belangrijk. Blijf weg van lange alinea’s en zinnen die eeuwig doorgaan. Vraag iemand in je omgeving om je artikel te keuring te lezen voordat je het publiceert. Zelfs als ze niet een SEO schrijver of editor zijn, kan een tweede reeks van ogen de vele makkelijke te missen fouten vangen.

Dit artikel is geschreven door horeca SEO. De SEO specialist voor de horeca.

 

 

 

https://www.ekxo.nl/de-complete-horeca-seo-gids/

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Internet marketing

Wat doet een Offline Conversion Tracking Tool?

Een offline conversion tracking tool monitort conversies die buiten de online omgeving plaatsvinden, zoals aankopen in fysieke winkels of telefonische aanvragen, en koppelt deze aan

Internet marketing

De voordelen van Online Marketing op een rij!

In het digitale tijdperk is internetmarketing uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke instrumenten voor bedrijven om hun merken te promoten en klanten te bereiken.

Internet marketing

De voordelen van een copywriting bureau

Je denkt misschien dat zelf content schrijven als bedrijf de goedkoopste en makkelijkste oplossing is om teksten te produceren. In de praktijk blijkt het inhuren

Internet marketing

Hoe maak je jezelf een brand

Een personal brand of image is een social media tool die het merk dat jij uitbeeldt wordt gepresenteerd aan je publiek. Elke expert weet dat

Internet marketing

Wat kan een social media plannen voor je doen?

Hedendaagse sociale media influencers ontwikkelen en gebruiken constant nieuwe technieken om het werk efficiënter te laten verlopen. Dit kan zoals door sociale media plannen. Dit

Internet marketing

Hoe maak je een contentplan voor Instagram?

permission marketing Droom je van miljoenen live-abonnees en duizenden likes, en zie je jezelf in je dromen als een opinieleider? Wil je dat je Instagram-profiel

Internet marketing

Als MKBer online succes behalen

Online was al belangrijk maar wordt nu in deze corona tijd nog belangrijker. Iedereen is online te vinden en mensen zijn toch bang om naar